Stort antal erbjudanden i omlopp från Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB! Läs mer här nedan

Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB svarar även på Konsumentenheten, se svaret lite längre ner

Konsumentenheten reder ut vad som gäller

Konsumentenheten vill upplysa gravrättsinnehavare och anhöriga som har fått ett erbjudande får Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB om att det just nu sker massutskick av erbjudanden till denna grupp och att det är helt i sin ordning att få göra så, det finns inget att oroa sig för. Du väljer själv om du vill tacka ja till erbjudandet eller inte. Det är helt och hållet valfritt att betala för tjänsterna och du som gravrättsinnehavare eller anhörig väljer alltså själv om du vill köpa de tjänster som erbjuds av Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB eller inte.

Vi tar ställning

Konsumentenheten har tagit ställning till om några fel eller brott begås av Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB och kan konstatera att så INTE är fallet. Gravfirman följer lagen till punkt och pricka och det finns inget att anmärka på.

Falska informationen som sprids online

Vidare har vi på Konsumentenheten noterat att det i media bland annat sprids information om att det skulle vara ett regelbrott eller en så kallad bluff att sända ut erbjudanden på det sättet som Gravskötsel och omvårdnad i Sverige AB gör och det stämmer inte på något sätt. Det är olyckligt att sådan information sprids som gör att du som anhörig eller gravrättsinnehavare känner en oro i onödan. Vill vill återigen poängtera att företaget Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB inte på något sätt gör något fel.

När sådan falsk information sprids på internet innebär det att vi på Konsumentenheten får arbeta med att sända ut information till allmänheten och förklara att informationen är falsk och det är olyckligt att vi ska behöva göra när vi på Konsumentenheten istället bör få mer tid till att hjälpa konsumenter som verkligen har ett problem.

Konsumentenheten kontaktar Gravskötsel och omvårdnad i Sverige AB

Konsumentenheten kontaktar Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB med en del frågor; här nedan kan du se våra frågor och de svar vi fick av Gravskötsel och omvårdnad

Hur kommer det sig tror ni på Gravskötsel och omvårdnad i Sverige AB att det sprids falsk information om er på internet?
Det går egentligen bara att spekulera i varför det pågår en smutskampanj mot oss och vi har inte riktigt närmare tittat på varför man väljer att sprida desinformation om oss på det sättet som man gör vi har dock noterat att desinformationen alla har samma källa.

Vad vill ni säga till era kunder samt potentiella kunder om den falska information som sprids?
Vi på Gravskötsel & omvårdnad i Sverige AB är väldigt måna om våra kunder och gör alltid vårt yttersta för att du ska bli nöjd. Vi har en väldigt hög kundnöjdhet och vill givetvis att alla våra kunder ska vara nöjda med våra tjänster.

Hur känner ni inför att ständigt bli hackade på av olika som vill er illa?
Det är givetvis olyckligt att man väljer begå övertramp på ett annat företag av olika anledningar, om det är ekonomiska eller personliga anledningar återstår att se. Vi fokuserar dock mest på våra kunder. Vårt arbeta som har uppskattats av över 25 000 kunder är det vi är oerhört stolta över.