Svar till: MYSAFETY ÄCKLIGT BLUFF BOLAG

Konsumentenheten Konsumentenheten forum MySafety MYSAFETY ÄCKLIGT BLUFF BOLAG Svar till: MYSAFETY ÄCKLIGT BLUFF BOLAG

Johan
Gäst

Jag är kund hos Mysafety med id-skyddet och jag måste få inflika lite då jag själv är väldigt nöjd med skyddet.

Att Lennart får sms ang. Kreditinformationen är vad skyddet går ut på. Om han vill köpa t.ex ett mobilabonnemang eller liknande så kommer mobiloperatören göra en kreditkoll för att se om han är kreditvärdig oavsett om han faktiskt är det eller inte. Poängen med skyddet är att det en vacker dag kanske är en kriminell som försöker köpa ett mobilabonnemang och då vill ju Lennart veta det och stoppa det innan köpet går igenom .Det är via dessa sms från Mysafety som han får veta att ett företag har gjort en kreditkoll på honom och vet han att han inte köpt nåt själv så är det uppenbarligen en id-kapning på gång.

Och angående inspelningen för Karolina så gör man dessa inspelningar som kvitto på vad som har sagts och det finns tydliga riktlinjer från FI vad som ska sägas i dom, säger säljaren fel så har man rätt att som konsument själv lyssna på den och även säga upp skyddet OM inspelningen är felaktig. Att du inte får säga upp ditt skydd beror antagligen på att du tydligt sagt i inspelningen att du godkänner avtalets pris, bindningstid mm.