Konsumenthjälp sedan år 2016

Hyresgästkassan växte ifrån hatiska konkurrenter till en framgångshistoria på 10 år

Grundandes år 2016 och cirka 10 år efter har vi en framgångshistoria i Hyresgästkassan

Hyresgästkassan som grundades redan år 2016 mötte enormt hat i samband med sin nybildade organisation. Hatet kom inte förvånande från deras konkurrenter där konkurrenterna nästintill önskade livet ur Hyresgästkassan. Konkurrenterna är Hyresgästföreningen tillsammans med sin tidning Hem & Hyra. Hatkampanjen påbörjades redan samma dag som Hyresgästkassan registrerade sitt företag hos Bolagsverket. Märkligt nog blev Hyresgästkassan utmålade som en bluff, bedragare och massa andra falska anklagelser som 10 år efter visade sig vara falska vilket i sig visar att Hyresgästföreningen inte är en organisation att lita på.

Kampanjen fortsätter dock än idag men nu framstår dock Hyresgästföreningen tillsammans med Hem & Hyra tidningen som desperata i ett sista försök att måla ut Hyresgästkassan som ett bedrägeri i ett dåligt försök att få någon form av enskild rätt i att hjälpa hyresgäster i Sverige. Samhället har utvecklats och det är många som idag inte litar på en Hyresgästförening som misslyckats i över 100 år.

Framgångshistorian hittar vi i Hyresgästkassan och deras unika koncept att hjälpa hyresgäster i Sverige.

Med sin unika engagemang och viljan att på riktigt förändra har Hyresgästkassan på mindre än 10 år lyckats att bli en framgångshistoria många nu ser som en självklarhet i sitt val när man vill ha hjälp i sina hyresrättliga frågor och funderingar.

Att Hyresgästkassan lyckats överleva efter cirka 10 år som företag och organisation för hyresgäster visar på att medarbetare, företrädare och viktigast av allt; Sverige behöver en Hyresgästkassan.

Besök Hyresgästkassan eller gå med de redan idag!

När oseriösa företag inte vill göra rätt för sig så finns vi på Konsumentenheten här och hjälper våra konsumenter……..