Att få tillbaka pengar någon är skyldig dig kan ibland vara enkelt men också svårt. Allt beror på vilka metoder du använder dig av. Att skicka en påminnelse om att betala via Konsumentenheten har visat sig att vara en effektiv metod.
Skicka en påminnelse om att betala tillbaka pengar någon är skyldig dig via Konsumentenheten
Konsumentenheten är ett verktyg för dig som har lånat ut pengar till någon som inte betalar tillbaka. Skicka en ”vänlig” påminnelse om att det är dags att betala tillbaka de pengar som personer är skyldig dig.
När någon lånar pengar från dig så har du också rätt att få tillbaka dessa pengar.
Om någon är skyldig dig pengar är det möjligt att ansöka om betalningsföreläggande hos kronofogden (2 kap. 1 § UB). I ansökan behöver du tydligt ange vem som är skyldig dig pengar, hur mycket, och varför. En ansökan om betalningsföreläggande kostar 300 kr.
Till oss kan du som konsument klaga på företag och produkter som du anser inte lever upp till gällande lagstiftning. Det går även bra att klaga på reklamationer om ni inte redan har kommit överens med företaget innan ni skickar klagomålet till Konsumentenheten.
Ditt klagomål kommer att skickas till en av våra handläggare som på uppdrag av er kommer att ta kontakt med gällande företag du precis har klagat på. Kontakt sker på så sätt att handläggaren kommer att kontakta det företag du anser inte lever upp till gällande lagstiftning och därefter påtala för de vad som ni anser är fel.
Änden Konsumentenhetens verktyg för att skicka en påminnelse till den person som är skyldig dig pengar. Öka dina chanser att få tillbaka dina pengar från din vän som är skyldig dig pengar men vägrar betala tillbaka pengarna.
Konsumentenheten kan hjälpa till genom att skicka en påminnelse till ditt ex om att betala tillbaka dina pengar. Det kan vara din föredetta pojkvän, flickvän, föredetta sambo eller liknande.
När någon lånar pengar från dig men vägrar återbetala dessa så kan du enkelt och snabbt använda Konsumenenhetens tjänst för att få tillbaka dina pengar.
Konsumenthjälp sedan år 2016.
Konsumenthjälp sedan år 2016.
När oseriösa företag inte vill göra rätt för sig så finns vi på Konsumentenheten här och hjälper våra konsumenter……..