Konsumentenheten kan avslöja att kunder till Swedbank är oroliga att bankpersonal läcker uppgifter till kriminella
Konsumentenheten har tagit emot ett stort antal klagomål från Swedbanks kunder. Kunder är oroliga att Swedbank läcker uppgifter om bl.a transaktioner till obehöriga.
Kunder till Swedbank misstänker alltså att bankpersonal hos Swedbank läcker uppgifter till obehöriga. Vi på Konsumentenheten har intervjuat en hel del kunder till Swedbank som misstänker att någon eller några har läckt information om sina förehavande hos banken.
– Jag hade precis köpt en dyr klocka och blev då uppringd av bankpersonal hos Swedbank som undrade vart jag hade inhandlat klockan och om jag kunde inkomma med underlag för detta samt undrade man vart jag förvarade klockan. Jag struntade fullkomligt i att besvara dessa frågor då det mer kändes som ett scam från utlandet men tyvärr visade det sig vara sant. Jag kan inte förstå att bankpersonal ringer och frågar om min klocka. Mycket obehagligt. Jag är rädd för Swedbank.
Detta säger en av personerna vi på Konsumentenheten har varit i kontakt med.
Vidare har vi på Konsumentenheten varit i kontakt med massor av andra personer som känner sig iakttagna av Swedbanks personal.
– Hade precis inhandlat dyra smycken och blev uppringd av personal hos Swedbank som ställde sjukt mycket personliga frågor om smyckena. Till en början litade jag på banken men efter att samtalet avslutades så drog jag iväg till pantbanken och sålde allt på stuts. Jag blev alldeles för orolig. Jag riskerar inte min familjs hälsa för att Swedbank är nyfikna på mina prylar.
Oroande utveckling hos Swedbank
Människor känner en stark oro för hur Swedbank har börjat utveckla sig och vi mejlar därför en utvald banktjänsteman hos Swedbank för att erhålla svar på kundernas starka oro.
Mejlet vi mejlar till är adresserat till Carlos Martinez som arbetar för Swedbank:
Hej Carlos Martinez,
Vi på Konsumentenheten har mottagit ett stort antal klagomål gentemot er bank Swedbank och vill gärna ha svar på en del frågor då vi just nu granskar er banks telefonsamtal till kunder där ni ber dessa kunder att redovisa sina köp på ett sätt som har skrämt era kunder.
Hur kommer det sig att bl.a du/ni har ringt till bankens kunder och varit så pass frågvis att det har skrämt iväg era kunder?
Era bankkunder har till oss känt en väldigt stark oro för att ni läcker uppgifter till obehöriga. Läcker ni uppgifter till obehöriga?
Vi börjar med dessa frågor så fortsätter vi med fler efter att du har besvarat mejlen.
Vänligen
Johan
Konsumentenheten
Inget svar från Carlos Martinez på Swedbank
Konsumentenheten har i dagsläget inte erhållit något svar från Carlos Martinez. Så fort vi har fått ett svar från Carlos Martinez så publicerar vi det svaret omgående.
Vi vet att många av våra besökare är oroliga och vi har påbörjat processen med att granska Swedbank. Vår första uppgifter är att ta kontakt med Carlos Martinez och förhoppningsvis få några svar från Carlos Martinez och Swedbank. Erhåller vi inga svar från Carlos Martinez eller Swedbank så tar vi kontakt med en överordnad till Carlos Martinez på Swedbank. Var inte oroliga vi gör så gott vi kan.
Konsumentenheten kan avslöja att kunder till Swedbank är oroliga att bankpersonal läcker uppgifter till kriminella
Konsumentenheten har tagit emot ett stort antal klagomål från Swedbanks kunder. Kunder är oroliga att Swedbank läcker uppgifter om bl.a transaktioner till obehöriga.
Kunder till Swedbank misstänker alltså att bankpersonal hos Swedbank läcker uppgifter till obehöriga. Vi på Konsumentenheten har intervjuat en hel del kunder till Swedbank som misstänker att någon eller några har läckt information om sina förehavande hos banken.
– Jag hade precis köpt en dyr klocka och blev då uppringd av bankpersonal hos Swedbank som undrade vart jag hade inhandlat klockan och om jag kunde inkomma med underlag för detta samt undrade man vart jag förvarade klockan. Jag struntade fullkomligt i att besvara dessa frågor då det mer kändes som ett scam från utlandet men tyvärr visade det sig vara sant. Jag kan inte förstå att bankpersonal ringer och frågar om min klocka. Mycket obehagligt. Jag är rädd för Swedbank.
Detta säger en av personerna vi på Konsumentenheten har varit i kontakt med.
Vidare har vi på Konsumentenheten varit i kontakt med massor av andra personer som känner sig iakttagna av Swedbanks personal.
– Hade precis inhandlat dyra smycken och blev uppringd av personal hos Swedbank som ställde sjukt mycket personliga frågor om smyckena. Till en början litade jag på banken men efter att samtalet avslutades så drog jag iväg till pantbanken och sålde allt på stuts. Jag blev alldeles för orolig. Jag riskerar inte min familjs hälsa för att Swedbank är nyfikna på mina prylar.
Oroande utveckling hos Swedbank
Människor känner en stark oro för hur Swedbank har börjat utveckla sig och vi mejlar därför en utvald banktjänsteman hos Swedbank för att erhålla svar på kundernas starka oro.
Mejlet vi mejlar till är adresserat till Carlos Martinez som arbetar för Swedbank:
Hej Carlos Martinez,
Vi på Konsumentenheten har mottagit ett stort antal klagomål gentemot er bank Swedbank och vill gärna ha svar på en del frågor då vi just nu granskar er banks telefonsamtal till kunder där ni ber dessa kunder att redovisa sina köp på ett sätt som har skrämt era kunder.
Hur kommer det sig att bl.a du/ni har ringt till bankens kunder och varit så pass frågvis att det har skrämt iväg era kunder?
Era bankkunder har till oss känt en väldigt stark oro för att ni läcker uppgifter till obehöriga. Läcker ni uppgifter till obehöriga?
Vi börjar med dessa frågor så fortsätter vi med fler efter att du har besvarat mejlen.
Vänligen
Johan
Konsumentenheten
Inget svar från Carlos Martinez på Swedbank
Konsumentenheten har i dagsläget inte erhållit något svar från Carlos Martinez. Så fort vi har fått ett svar från Carlos Martinez så publicerar vi det svaret omgående.
Vi vet att många av våra besökare är oroliga och vi har påbörjat processen med att granska Swedbank. Vår första uppgifter är att ta kontakt med Carlos Martinez och förhoppningsvis få några svar från Carlos Martinez och Swedbank. Erhåller vi inga svar från Carlos Martinez eller Swedbank så tar vi kontakt med en överordnad till Carlos Martinez på Swedbank. Var inte oroliga vi gör så gott vi kan.